25 September 2010

Raya di perantauan..

Hari ni aku dijemput ke openhouse budak Malaysia..ntah apa nama tempat dia..rupanya orang Arab x buat openhouse macam orang Malaysia, jimat duit kononnya~sumber tidak sahih...

Kitorang naek tramco pi sana..


Eltramco..van mini orang arab

Punya laju pakcik driver tu bawa! Selit celah-celah kereta lagi tu..Tapi yang paling aku x boleh terima, ada ke patut pakcik driver tu tetiba bawa kawan dia masuk, pastu duduk di seat driver lagi tu!! Gila apa!! Macam ada 2 driver plak kami ni tau..senior bagitau aku, dorang memang gitu..hmm, x paham aku...

*******



Meriah jugak la rumah terbuka tu. Siap ada pasang lagu raya lagi. Kuat plak tu. Macam kawasan tu kitorang punya. Nasib baek Arab di situ cool and steady. Makanan dia plak simple and sederhana. Tapi senior2 memang gembira tahap dewa laa sebab lama da x makan makanan Malaysia. Aku kesian..

Melihat kemeriahan suasana hari raya di sini, aku terfikir. Macam mana la aku sambut hari raya nanti arr? Sama ke macam di Malaysia? Adakah aku juga akan merindui yang teramat sangat suasana hari raya di sana?

P/S : Di openhouse tu aku makan nasi impit kuah kacang woo..pergh!! Da lama aku idamkannya..

No comments:

Related Posts with Thumbnails