16 December 2010

Malaysia boleh....

Cayalah Safee Sali, gua respect sama lu !!

Walaupun berduka setelah kekalahan Arsenal, namun ia terubat dengan khabar berita dari stadium bukit jalil.

MALAYSIA vs VIETNAM : 2-0 (SUZUKI CUP) semi-final

Ya, memang benar. Ini bukan khayalan semata-mata. Bola sepak Malaysia semakin meningkat. Aku pun x tau ilmu apa diorang pakai. Apa-apa pun, syabas ku ucapkan. 


Gua sedih. Hari ini, bola sepak kita semakin dilupakan. Yang menjadi berita hangat sebagai bahan cerita di kedai kopi, kalau bukan Manchester United, mesti Chelsea atau Arsenal.


"Aku dengar Rooney nak pindah, betul ker??"

"Memang la Chelsea x perform, Lampard kan injured"

"Gol Nasri memang smart woo!!"

"Kalau Torres x maen, confirm Liverpool kalah"

Inilah senario zaman ini. Bukan Zaquan Adha, Amri Yahya, Saffee Sali atau S.Kunalan yang menjadi sebutan. 

 
Walau diri ini jauh dari stadium bukit jalil, tapi ku tetap update dengan bola sepak Malaysia. Siapa kata budak2 Zagazig x up-to-date??!! 

Jawab!!


*****
Sempena Hari Asyura ni, gua nak puasa sunat. Dan, ketentuan Tuhan telah menakdirkan exam Anatomi ditunda ke minggu hadapan untuk meringankan beban gua semasa berpuasa.

Inilah dikatakan rahmat dari Allah..


Alhamdulillah...

No comments:

Related Posts with Thumbnails