14 November 2010

Misteri Ammu Di Penghujung Jalan..

Siapakah gerangan insan ini??

Tiap malam aku terserempak ammu ni. Bila aku nak beli roti, mesti jumpa dia.

"Assalamualaikum," aku memberi salam.

"Alaikumsalam warahmatullahi wabarakatuh," jawabnya penuh dengan tajwid yang sempurna sambil mengukir senyuman hingga ke telinga..

Memang friendly gila la..semua yang lalu jalan tu dia tegur sambil tersenyum. Tapi kadang-kadang dia akan termenung sendirian, ntah apa yang difikirkannya.

Yang buat aku hairan kan, apa la yang dibuatnya duduk di situ sorang-sorang di tengah kesejukan malam-malam buta ni?? 




Mungkinkah..




Dia terkenang dosanya yang lalu. Dosa ketika zaman mudanya yang penuh dengan perkara sia-sia??


atau..


Dia sedang menanti anak-anaknya yang sudah beberapa tahun tidak balik beraya ke kampung halaman?? Ish3..sungguh derhaka anak itu~
Macam iklan Petronas plak gua rasa..

******

Tapi, sampai sekarang aku x tau nama ammu tu...





P/S : Aku pun x balik beraya tahun ni. Isk3...korang rasa aku ni kategori anak derhaka juga ker??



No comments:

Related Posts with Thumbnails