19 October 2010

Zagazig Di Tapak Kakiku...

Setelah menunggu berkurun lamanya, akhirnya aku berjaya menjejakkan kaki di padang pasir Zagazig. Menyedihkan sungguh namanya..

Aku sampai je sini malam tu, esok paginya kena suruh pi kuliah terus. Adei, sakit pinggang aku x hilang lagi ni weyh!!
Gila apa??

Tapi, gua sebagai insan yang tabah, tetap bangun awal pagi then, masak nasi goreng paprik untuk sarapan..Macam pro kan bunyinya?? Percayalah kataku ini, aku "masak"...


********

Sebelum sampai Zagazig, abang Imam ada cakap..

"Rumah kamu tu bagus, ada TV, ada mesin basuh, ada dapur gas, ada katil, siap ada cadar lagi" katanya

"Betul ke ni??" hatiku mula berbunga..

"Betul, kawan kamu yang dapat rumah lain dapat rumah kosong ja. Kamu kira untung da ni" katanya lagi..

Kini aku di rumah itu. Adakah benar kisah ini?? Anda nilai sendiri..

Dapur@ruang tamu...smart kan?

Kabinet dapur ala Perancis bertatahkan batu marmar import khas dari Mexico

Meja makan@meja study yang mempunyai kelas tersendiri

Mesin basuh antik-automatik Zanussi dari Jepun

Almari antik+TV buatan tangan tegap Arab..(TV sekadar hiasan okay)

Permaidani empuk dari India...
Power kan rumah gua? Ada fight rumah korang x?
Heh..jangan menduga lautan luas kalau kail panjang sejengkal..
Ingat pesan gua baek2..


******

Kepada rakan-rakan seperjuanganku di Kolej Matrikulasi Labuan yang tidak berair itu, semoga berjaya ku ucapkan. Janganlah korang mensia-siakan usahaku menjaga korang selama 5 bulan itu, okay? Jawab PSPM tu baek2..jangan dilupai kenangan di kala kita 'mengail ikan' bersama time kuliah biology itu ya! Ku harap anda semua dapat menjawab soalan bio itu..

Semoga korang semua dapat "4 rata"..(tidak termasuk aku)

Kepada nenekku a.k.a 'yang', didoakan agar selamat anda di bumi Mekah. Moga-moga dapat haji mabrur...amin..Kalau ada apa-apa, bagitau je arr 'yang', nanti apis datang..


P/S : Aku nak naek haji la tahun depan. Baru la dapat jadi imam solat jumaat bila balik nanti, ye tak?

4 comments:

Anonymous said...

gila bean.. punya semat ruma kamu!!! abang imam buyuk!!! xD
tp xpa. abang imam kasi kami bakul ayat2 cinta.. hihi.. =D
tahniah,bean.. jumaat ni kami g giza. yeah2~
cpt2 pulang cairo.. g wonderland,mw main tagada.. ^_^

Unknown said...

besa la..rumah kami mmg gitu..
tngok org laa..
di giza nnti bawa sunglass, silau tahap gaban tu sana..
nnti raya ja aku blk cairo..gila kau mau blk skrg ni...bnyk sdh assignment ak..aiseh~

Shasha Ira said...

amat jelez dgn ruma kmu~~
crikan bh stu lg ruma g2,hehe

Unknown said...

boleh2..
tahun depan laa arr..
hehe~

Related Posts with Thumbnails