09 April 2010

Hatiku Berbisik

~Hmm..ari ne aku terfikir sumthing..

~Actually, termimpi sebenarnya..hehe..

~Apa yg aku inginkan selama ni..

~What is my truly ambition...

~Dulu tym dkat SMESH, org ckp jgn blajar tuk exam..
aku pon stuju, tp aku sndiri buat..huh

~Dulu aku x peduli pon blajar apa..yg penting exam..
hafal itu ini... faham..jawab..result..lagipun, aku ni org yg jenis cepat masuk..

~tapi, malam ni..actually, awal pagi..lepas chat ngan fren..
hatiku bertanya tentng pilihan..

Pilihan apa??

~pilihan di antara Medic dan Engineer

~Aku x pernah terlintas tuk jd doktor..

~Lantaran minat tuk jd engineer tnggi mnggunung..

~Namun peluang kerja yg makin sket..my parents pon sruh laa amik medic..
konfem dpt keja..

~klau engineer, yg first class je laku skang ne..da belambak

~bkan my parents only, my aunt, uncle and so on pun support..

~ye la..klau da jd doktor ni, bleh support abah..klau yang sakit batin@ghaib bg ngan abah..yg zahir plak aku handle..ewah..hbat plan dya..haha

~Mngkin benar ini sdh ketentuan ILAHI..

~Tiba2 minat scara tdk sedar mulai tumbuh..

~Tapi, aku ni btol2 ka nak jd doktor neyh??

~hmm..smoga aku ditabahkan hati tuk menemui jln sebenar..amin..

~So, to all my fren..don't be surprise if i become a doctor one day..
hehe..

No comments:

Related Posts with Thumbnails