24 March 2011

Khabar aku dan mereka...


Kedinginan musim syita' menyambut kepulanganku di bumi yang masih segar dengan revolusinya. Ternyata syita' masih belum mengalah.

Oh ya, Mesir kini berwajah baru. Aku rasa laa. Macam bersih semacam plak aku tengok. Harap-harap bertahan la. Jangan sekadar hangat-hangat taik unta. Pantang nenek moyang aku jumpa orang macam gitu.

Lagi satu, ada khabar menarik dari rumah banat-banat. Nasi dalam periuk diorang berevolusi jadi biru, sebiru lautan di lautan pasifik setelah dibiarkan berhibernasi selama sebulan. Serius menarik woo. Boleh buat nasi kerapu neyh...kehkehkeh (Sila jangan bayangkan. Memang ngeri)




Untuk 18 tahun ke atas sahaja



******* 

Kepada bebudak SPM, tahniah kepada yang berjaya. Selalunya memang akan senyum sampai ke telinga. Yang kurang berjaya, la tahzan. SPM bukan segala-gala. Orang tua-tua kata,

sampai masa tibanya waktu
redup hati kau berdua. 
bila dua jasad bersatu. 
hidup mati jadi bersama

"Jikalau membelakangi matahari, yang dapat dilihat hanya bayang-bayang sendiri. Pandanglah ke depan dan sambut kehangatan matahari itu."

Biasalah, adat result SPM. Ada bercucuran air mata, ada menyesal x sudah. Semua sudah berlalu. Walau macam mana pon, itulah resultnya. Seperti apa yang member aku selalu cakap, "what you give, you will get back the same"



Pesanan dari Osama

DON'T EVER GIVE UP TRYING ^^

 

3 comments:

Mimin said...

eeee...hahahaha!!! napa kasi censored..huhu..kasi tunjuk la rupa dia bh.. huhu..

hamba Allah said...

nda pyah la ko tgok min.....3 hari ko nda makan nt..

Unknown said...

ya mint..x bagus untuk dilihat itu barang..mengigau nanti..haha

Related Posts with Thumbnails