03 March 2011

Tanya Sama Hati






Tanya sama hati
Apa rasa sayang
Adakah tandanya nampak dipandang
Kumbang rayu bunga
Bulan dan bintangnya
Punya tanda-tanda hubungan mesra

Tanya sama hati
Pernahkah merindu
Ingat masa lena apa mimpimu
Masa berjauhan
Apa nan dikenang
Bila difahamkan itulah sayang



Apa rasa sayang?


Semestinya bukan pahit mahupun masam, kerana sayang itu pelbagai rasanya. Mungkin juga manis.


Tapi aku punya pendapat sendiri. 

Perlukah memandang untuk merasa sayang? Kalau x pandang, x sayangkah? Bagaimana kalangan mereka yang buta? Mereka x pernah berpandangan, namun kasih pada yang tercinta x pernah hilang. Bukankah itu juga sayang? 


Bagaimana pula halnya dengan sang Pencipta?

Kita x pernah bersua dengannya, adakah x akan wujud sayang itu kepadaNya? Ahh..dunia sungguh mengelirukan.


******

Oh Tuhan..

inginku terbang tinggi, tinggi sampai langit ke tujuhMu..namun

sayapku tiada..T.T






7 comments:

DhiLa__z. said...

awak lagu nie bez..xleh stop da nyanyi..

Feez™ said...

haha..
hmm..lepas ni x bleh letak lagu dah..nnti awk makin x dpt stop ^^

Najihah Urdun said...

selamat kembali lah ke Mesir..yer..hehee insyaallah nk ziarah mesir bulan 1 2012..

p/s: nk copy lagu nie ltk kat blog..

Feez™ said...

syukran najihah ^^
klau nk ziarah nnti, inform2 je..

DhiLa__z. said...

tp mcm ada yg tertinggal laa..

tya sama pokok apa sebab goyang,
nnt jawab pokok angin yg kencang,
tya sma angin ap sbab kencang,
nnt jwab angin tyalah awan yg goyang...

awan nnt kata
aku kandung air
sampai tempat sejuk awan pun cair

lihat dlm air
ada bayang-bayang
campak satu batu
awak pun hilang...^^

Feez™ said...

yang tu versi original punya..
budak2 yg nyanyi kan~

DhiLa__z. said...

tgok org laa..
budak2 lae..^^

Related Posts with Thumbnails