30 March 2011

Kalau koyak, kena jahit..


Di satu pagi yang dingin beserta burung gagak berkicauan menghidupkan warna-warni hari. Di suatu tempat tanpa desingan bunyi hon kereta seperti Cairo..

Dubai..

Keindahan panorama membuat aku ternganga. Bangunannya, keretanya, pantainya, wanitanya, semua menakjubkan. Lebih-lebih lagi Burj Khalifa, buat aku sakit tengkuk mendongak. Kamera aku pun x dapat snap dari bawah sampai atas. Adakah ini petanda ada jodoh dengan DSLR? Oh tidak, duit terbang lagi...

Nampak gayanya, lepas ni kena guna DSLR plak
Dubai..tunggu kemunculan ku semula

******
Dubai Airport
(Pemeriksaan Keselamatan)

Pegawai airport (P.A) : Sir, please put all your belongings into this box please. We need to scan all of it

Aku : Meshi-meshi..eh silap, okay-okay

P.A : Thank you sir

Aku : Err..how about dompets?


P.A : Pardon me sir?


Aku : Dompets..


P.A : What?


Khalid tersengih-sengih macam beruk tahan berak di belakang. Aku bingung. 

5 saat kemudian..

Aku : Err..i mean wallet.


P.A : Owh..no need..






Celaka, ini kes koyak rabak tahap maksima sudah ni. Siap kau Khalid!!

 

2 comments:

amal said...

ada ke sebut dompet..hehe

Unknown said...

alaa..biasa la..manusia kan pelupa
hehe..

Related Posts with Thumbnails