27 February 2011

Kembali ke sana..



Tatkala sekembalinya aku dari suatu tempat..

Tempat dimana aku mengenali melipat kain,
mencuci kain,
mengurut badan,
masak mee sedaap,
buat nescafe 3 in 1 secukup rasa, 
dan sebagainya..

oh ya, semua di atas untuk orang laen sebenarnya. Atau lebih sesuai ku labelkan sebagai 'dewa-dewa asrama'


Ya, SMESH. Itulah nama yang diberi. Terpulang pada anda untuk describekan tempat itu. 





Dua hari lalu, di depan Koperasi..

"Eh, abang!! Lama x nampak. Abang sihat?' seorang junior menegur. Mungkin teringat jasa-jasaku padanya. Kononnya~

"Sihat, cam biasa," balasku

"Camna keadaan sana tu? Teruk juga saya dengar,"

Haih, soalan yang sama lagi. Ntah bila akan berakhir.

"Hmm..teruk juga laa. Banyak orang kena tembak. Rumah kami pun sket lagi kena serbu," aku me'mega'kan cerita. Baru la nampak hebat, orang kata.

"Owh, abang buat apa sini?" tanyanya lagi

"Kena panggil kaunselor, nak bagi ceramah motivasi sket ngan budak form 5 ni,"

"Buat apa?"

"Bagi ceramah,"

"Apa??"



X guna, apsal?? Muka aku ni tiada muka-muka penceramah ke hah!!??


1 comment:

LiLI said...

HAhahahahaha! kna ko oleh boyboy hahahah

Related Posts with Thumbnails