25 November 2011

Kadang-kadang saya lupa..


Okeh, bajet masa paling lama 20 minit menulis...



******
Baiklah, pertama-tama sekali saya ingin ucap terima kasih banyak-banyak yang telah wish kepada saya hari ini. Sebenarnya, saya cuba sedaya upaya untuk rahsiakan tarikhnya, tapi malangnya masih ada peminat-peminat setia yang sentiasa tegar mengingati angka keramat itu. Kahkahkah..perasan..

Jujur saya katakan, segala ucapan yang kawan-kawan beri itu sebenarnya tidak layak untuk saya menagihnya. Tapi insan yang berhak menerima segala ucapan dan doa itu adalah tidak lain tidak bukan, ummi tercinta. Dialah yang telah berjaya melahirkan seorang insan bernyawa untuk menjadi umat Muhammad. Insan yang bertanggungjawab selama diri ini berubah dari embryo, zygote dan fetus dalam kira-kira 9 bulan lamanya.

"Susah ummi lahirkan along dulu" kata ummi suatu ketika dahulu. Katanya, dulunya saya memang berat, tapi entah kenapa sekarang lain jadinya. Hmm..

Terima kasih ummi..=)



Kadang-kadang saya selalu lupa, yang saya baru 19 tahun. Ingatkan sudah masuk 20. Ceyh!!


******
Iya, memang betul Tahrir sekarang sedang jiwa kacau. Meletup sana-sini. Tapi, jangan risau, kalau selalu kita tengok di movie-movie, kalau ada kekacauan, di kampung lah tempat paling aman. Maka, memang benarlah movie yang anda tengok itu. Memang di sini macam tiada apa-apa berlaku. Hanya ada segelintir anak-anak muda yang terikut-ikut apa yang berlaku di Cairo. Biasalah, jiwa muda, jiwa memberontak..




*Misi gagal. 

Masa keseluruhan, 1 jam 30 minit..huh~




Related Posts with Thumbnails