08 August 2011

Orang lain x nampak..


Tapi ketahuilah bahawa Allah itu Maha Mengetahui..


"Sesungguhnya Allah mengetahui apa yang ghaib di langit dan bumi. Dan Allah Maha Melihat apa yang kamu kerjakan" (Al Hujuraat 18)

*******
Baru balik dari bazar Ramadhan. Seperti biasa, memang ramai orang ke hulu ke hilir mencari juadah kegemaran sang perut yang disayangi. Para penjual pula, dengan kata-kata manisnya. Maka bermulalah episod, 1 jari 1 plastik.
Haih, manusia memang rakus.




Kadang-kadang, buah kelapa ni pandai lari. So, kita kena buat penjara khas..


Seketika, aku berfikir. Bagaimana agaknya suasana Ramadhan di sana? Ada bazarkah? Ya lah, memandangkan aku tidak sempat menikmati Ramadhan di bumi Anbia itu kerana pulang lebih awal. Bukan homesick ya, tapi kerana ibu di rumah sudah memanggil anak bujangnya ini balik awal, so kenalah ikut. Biasalah, anak mithali kan..hehe


Kadang-kadang teringin jugak rasai keadaan berpuasa di sana. Oleh itu, kepada wawan, sila ambil perhatian okeh, cuciter sket..^^




*******

Berbalik kepada tajuk, sebenarnya tadi ada insiden menarik. Ada laa 1 orang mamat ni, dia penjual kuih-muih di bazar. Maka dengan kuasa Tuhan, mata ini terdorong untuk melihat gerak-gerinya. 
Then ada suatu ketika, tiba-tiba mamat tu duduk mencangkung di bawah meja. Ambil air mineral, teguk sampai separuh. Pheiii!!! Uzur ke bang!!??


P/S : Malas nak sambung cerita. Sakit hati~


1 comment:

Mohd Ikhwan WaoNe said...

lawat-lawatlah blog abrar shafie. banyak tu alkisah bulan puasa bumi anbiya' dia. hehehe

Related Posts with Thumbnails