01 July 2012

Saya tahu kamu kuat

Kata-kata bijak pandai
 

" Hidup ini penuh dengan perkara yang tidak disangka-sangka. Kerana itu kita kena bersedia menghadapinya,"

Ujian itu datangnya tanpa petanda
Hanya untuk hamba yang disayangiNya


Saat menerima berita kehilangan, saya jadi kaku sebentar. Baru sebentar tadi saya bergelak tawa, tiba-tiba, sahabat saya kehilangan insan paling dia sayang.

Maafkan kami apik, ternyata Tuhan lebih menyayangi ayah kamu. Tidak bermaksud doa-doa kita tidak termakbul, tapi Tuhan telah merancang yang lebih baik untuk kamu, untuk keluarga kamu, untuk kita semua.

Semoga roh arwah di kalangan orang-orang mendapat hidayahNya.

Setiap yang bertemu itu pasti ada perpisahan, begitu juga aturan kehidupan.



Teringat saya satu kisah novel yang saya baca, Salju Sakinah, situasi hampir serupa, cuma apik lebih bertuah dapat bertemu ayahnya.

Begitulah, buat kita dan rakan-rakan yang masih berkesempatan, mengingati mati sudah tentu lebih baik. Jangan di sia-siakan masa yang masih ada bersama keluarga

**********

Buat ummi,
selamat hari lahir =)
along doakan agar Tuhan mencurahkan cahaya hidayah dan dipanjangkan umur.


Terima kasih kerana mengajar along menjadi anak muslim yang baik..
Yang tahu mengaji,
Yang tahu solat 5 waktu,
Yang tahu puasa penuh,
Yang tahu mana baik mana buruk
Yang tahu mana calon isteri yang terbaik?

Terima kasih banyak-banyak untuk semua


Tapi itulah,
Bila dua peristiwa berlaku di hari yang sama, perasaan ini jadi keliru..

Ummi, abah, 

along masih perlukan ummi dan abah berdua

Iskisk...




No comments:

Related Posts with Thumbnails